2008-05-03 - 524 kalorier

Idag fick det vara slut med soffliggarlivet. Kände att jag måste röra på mig lite. Alltså på med den i Spanien inköpta pulsmätaren och ut på promenad. En del kör med nordic walking. Jag har nu uppfunnit Dumb-Walking" Det är som nordic, fast med dumbjällror i händerna (hantlar alltså...) Tre kilo i vardera näven. Iväg med rask takt och ständigt ett öga på mätaren. Under 110 slag i minuten är inte att tänka på, så i utförslut och röd gubbe, så får man fäkta ordentligt med armarna, så tar hjärtat några extra krumsprång, och mätaren står på svensk motorvägstakt. Knatade ett par broar bort, sen hem över Citadella. 524 kalorier på en timme o en kvart. Inte lika effektivt som spinning, eller att gå uppför berg med skidor, fom vissa verkar ha en viss böjelse för...
Nu är klockan snart fyra, och jag är nyduschad o klar. Nu ska vi med lilla m på Iguanas årliga street party "Cinco de Mayo" det har jag inte missat sen jag flyttade hit för 10 år sen. Det börjar lite familjestädat på eftermiddagen, för att urarta framåt småtimmarna. Vi satsar numera bara på familjeköret, sen hem med lilla m till barnvakten,

Nu är klockan kvart i sju, och vi är hemma igen efter Iguanarundan. Drack en mexikansk öl. Min första öl detta året. Det säger en del om mina ölvanor...
Sprang på en gammal bekannting, Vincent från Frankrike, som vi har tappat kontakten med sen nåt år. Trodde han va tillbaka i Frankrike, men icke. Bor fortfarande kvar. Ska bjuda in honom o hans ungerska fru, o son, Philippe, som är fyra, på grillning nån dag. Då passar vi på att ha fransk afton o bjuder in grannarna oxo. Två av dom är nämnligen fransoser.

Äkta Mexikanska som sjöng så det pep i öronen;

image231

image232

Comments

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0