Lör 24/5 2008 - vin mm

Hmm, har lagt om bloggen till publishme.se. Ska vissta vara snabbare. Men att ladda upp bilder seems to be bökigare. Men hittar kanske nåt trix att komma runt en vacker dagf.
Iallafall; idag är det som bekant lördag. Sov så länge det går med en treåring i huset. Vilket betyder att jag va uppe rätt tdigt. Lilla m hade varit uppe ett tag redan och varit företagsam nog att mixa ihop 5 stycken hundrabutarspussel. Smart tjej. Vem fick reda ut röran? Undertecknad så klart. Till saken hör att alla pusslena hade i princip samma motiv, och var gjorda med samma mjukvara, så det va stört omöjligt at  skilja på bitarna utan att verkligen lägga pusslena. Där gick min förmiddag. Sen frukost.  I meningen sedan, men oxo i meningen sen, om det är nån som hänger med i svängarna. Knappt att jag själv gör det. Detta kan i sin tur bero på att jag efter att ha kolla qualifyingen i Monaco, träffade min gamle vän Laszlo och hans gamle vän György. Dom är bägge ungrare som utvandrat till sverige. Nu va dom här på klassträff, o träffade en svensk som utvandrat till ungern. Vi hade rätt trevligt på en uteservering  runt hörnet, där vi sörplat vin hela eftermiddagen.
Det kan alltså vara vinet som är anledningen till detta något virriga inlägg.
Ikväll Trattis. Blir nog musslor i vin o vitlök, sen biff (det är i princip min huvudnäring) inget krafs till. Bara köttbit rakt upp o ner. Kylskåpskall o blodig inuti. Knaprig o ljummen på utsidan. O mera vin. Tur det äör söndag imorgon. Ända fasta hållpunkten då är F1. Start 14.00. Sätter en femma på att Raikönnen tar hem spelet.




Comments
Postat av: tuttan

Vem for femman?

2008-05-25 @ 22:25:27

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0