Torsdag 8/4 - 636 kalorier

Det är bara det lilla Tuttan, att kan man inte redovisa puls, kalorier o tid, så gills inte kroppsansträngningen. Det är som om den aldrig ägt rum. Om man nu alltså inte kan definiera den i siffror. Och det kan ju JAG; 57 minuter, 44 sekunder o 7 tiondelar. Medelpuls 138 o maxpuls 170 var dagens övning :-)
Är nu åter från två dagar i Lübeck o Hamburg. Rena sommarvädret, där oxo svettades ymmnigt i min slips o mörka kavaj. Men nu åter på terassen i skjorts (ser konstigt ut. Stavningen alltså... men kan i hastigheten inte komma på något bättre) o uppknäppt skjorta.
Där inne går AC'n för fulla muggar. Blir kanske en ond cirkel. Ju mer jag skruvar ner temperaturen, ju mer påverkas växthuseffekten och det blir då enligt expertisen varmare ute. Men å anra sidan, då smälter den eländiga snön i Alperna. O det är ju bra. Heja växthuseffekten. Jag tror jag tar på mig en tjock tröja o sänker temperaturen lite ytterligare ... :-)
Ikväll får lilla m följa med på Trattis. Det har ju blivit en torsdagstradition. Hon har redan bestämt sig för Risotto med pesto o nötter.
Kajsa vann namntävlingen som jag utlyste för ett tag sen. Hon va enda deltagaren, o har vunnit en festmåltid på pommis. Nu gäller det bara för henna att få ändan ur vagnen o komma hit. Jag tror jag sätter en sista inlösningsda på priset. Datumet för detta håller jag naturligtvis tills vidare hemligt.

image236

Comments
Postat av: Johanna

Titta gärna på min blogg, skulle varit jättekul med fler kommentarer och läsare!:)

2008-05-08 @ 17:09:55
URL: http://johannajosefines.blogg.se/
Postat av: tuttan

Va' sägs om 24km och 38 min? Det var förra söndagen, do jag höll po att trassla in tungan i ekrarna.Plus en jädrans massa höjdmetrar.

2008-05-09 @ 20:22:21

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0