Första dan med egen blogg

Inspirerad av mina döttrar Linda och Kajsa, tänke jag att jag provar på den här typen av kommunikation.
Vi bor lite utspridda över kontinenten, så det blir lite sporadiskt med kontakterna ibland.
Tänkte bara skriva lite om vad jag pysslar med om dagarna. Kan ju kanske vara intressant att veta.
Idag är det Måndag. Långmåndag eller vad det nu kan heta så här i påsktider. I Fredags var det för övrigt vanlig arbetsdag här i Ungern. Klockan är kvart över tolv, och vi har just ätit frukost. Ägg och mackor (svensk sirapslimpa med ost och knäckemacka med dillkaviar) samt kanelgiffel som efterätt.
Marleen har just lagt sig för att sova middag. Jag kollar lite på internet, Marge har lagt sig på altanen för att sola.
Jag går strax ut och lapar lite sol jag oxo. Soligt och tillräcligt varmt för att kännas skönt. Ska visst bli 20 grader i dag.
Lyssnar på Ö3 på radion, dom spelar rätt bra musik...
I eftermiddag ska vi gå på Zoo. Säsongspremiär för Marleen. Vi ska träffa någon som jag inte vet vad hon heter, med en liten dotter i Marleens ålder, som heter Amelie eller nåt. Vi träffade dom på Trattis för några veckor sedan och utbytte telefonnummr. Det är Marge som sköer såna sysslor Jag bara hakar på .-)
Igår ringde dom och föreslog Zoo. Vi ska ses där klockan 3 i eftermiddag. Ikväll tänkte vi stanna hemma eftersom det nästan är söndag. Kanske grillar ett par tjocka skivor oxilé som ligger i frysen. Eller kanske jag beställer sushi eller nåt. Marge äter nog glass :-)

Comments

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0