Fredag 28/12 2007

Tillbaks i Budapest efter ett par dagars semester. Åkte till Serfaus i Tisdags. Hyrde skidor till mig o Marleen, då mina som bekannt blev stulna i Ischgl förra säsongen :-(
Serfaus är bra skidstart för små barn. Är att rekommendera. Finns ett ganska stort område för barn uppe på almen. Massor med små bandtransportörer o olika vinklar på nybörjarbackarna (slänterna...) Marleen klarade sig rätt bra för att vara bar 86 cm lång. Knatapå o av bandet själv. Störtade sig med dödsförakt utför, för att bli uppfångad i någons famn. Det där med plog o stoppsladd hade hon ingen förståelse för. Hon tyckte det var ganska kul. O det tyckte vi oxo. Lift ner på kvällen??? NÄHÄ. Det gör man bara inte. Jag höll henne i famnen där det för brant, annars fick hon åka själv framför mig. Hon höll i mina stavar för att kontrollera farten, men balanen fick hon fixa själv. Himla bra :-)
Nästa dag mer skidåkning. På eftermiddagen vägrade hon åka mer efter en liten vurpa. Slog sig inte, men tyckte det var mest genant... :-) Men efter en semla, så gick det bra igen.
Solen sken fint i dagarna två, massor med snö o lagon kallt. Kaiserwetter som dom säger...
Bodde på ett barnhotell, fullt med osnutna ungar. Det gör vi nog inte om...
Jo just det; första dagen blev jag av med mina super duper rental skidor. Ställde dom lite i skymundan i backen tuillsammans med stavar o ryggsäck. Detta för att kolla Marleen. En halvtimme senare var dom borta... Stavarna o ryggsäcken stod där alldeles övergivna. Himla kul :-( Fick knata upp till bergstationen för att förklara situationen, och fick kvitterat ut ett par lika super duper Atiomic (Dom första va Fischer RC4). Självrisken för stulna skidor är 390 EUR... När jag lämnade tillbaka skidorna efter andra o sista dagen, konstaterades det till min häpnad att första paret kommit tillrätta. Någon hade tagit fel. Hur man kan göra det när det inte finns andra skidor på hundra meters håll, o man befinner sig i mitt i backen...
Dom sparade 390 slantarna omsattes raskt i ett par nya skidbrallor. Fick dom ju gratis, eller...?? :-)
Ikväll är allt som vanligt igen. Evi o Agi kommer halv åtta, o jag o Marge sticker till Trattis. Men först ska jag ringa Tuttan. Får se om jag får tag på nåt av alla barnen oxo... :-)
image114image115

Comments

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0