Måndag 17/12 2007

Va länge sen jag satt på köksbänken i Budapest o dingla med ena benet, skrivandes på min lilla lap top. Detta har sin förklaring i att vi alla lämnade stan den femte December, och kom tillbaks först idag..

Här ett försök att rekapitulera alla dessa dagar. (heter det så förresten...??)

Ons 5/12;

Marge flög på morgonen direkt till Tallinn, då hennes pappa hastigt och lustigt dog på tisdan. I och för sig va det inte speciellt hastigt, eftersom det var väntat sen ett år eller så. Speciellt lustigt va det ju heller inte...

Jag och Marleen flög till Malmö, och blev i vanlig ordning upphämtade av vår trogna chaufför - Kajsa :-)

Tors 6/12

Var hos en stor kund för diverse förhandlingar. Gick på det hela taget ganska bra...

Fre 7/12

Kan inte riktigt komma ihåg förmiddagen... men på eftermiddagen skulle jag  o Marleen flyga från CPH till Tallinn. Av någon outgrundlig anledning kollade jag inte avgångstiden, utan trodde jag visste. Det gjorde jag inte! Missade alltså avgången. Förhöll mig efter omständigheterna relativt lugn. Fick bokat om till en senare flight. Fem timmar extra  på Kastrup fördrev vi med ögon shopping, och ett besök på ett fin fint stekhus..

Missade pga denna malör ett planerat restaurant besök med Marges syster o bror med anhang..

 På flygplatsen i Tallinn  tog mormor över dottern, som inte protesterade ett dugg.

Lör 8/12

Lödagen spenderade vi vanndrandes runt i Tallinn till fötterna blödde. På kvällen åt vi på Bocca, en trendig italienare. Gott, men overprized.

Sön 9/12

Frukost med tjocka estlandssläkten (dom är inte tjocka egenterligen, ganska smala faktiskt) på Krahl.

Detta har under de senaste åtta åren blivit till tradition, att äta pannkakor där. Eller i mitt fall stekt fläsk med ägg o potatis mmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Sen bio. "American Gangster". inte jättebra men rätt sevärd faktiskt.

Middag på favvo restauranten "Controvento". Behöver jag nmämna att det är en italienare...?

Mån 10/12

Marge var på begravning i Tartu, ca 200 km från Tallinn. Jag o Marleen skolkade. Fixade vissa dokument som jag behöver för framtiden....

På em flög vi till CPH. Hemma i Båstad 20.30.

Tis 11/12

Var på jobbet i Laholm. Fick hastigt reda på att jag måstye dra en snabbis till Mexico. Vår största kubnd håller på att dra igång tillverkning där..

Ons 12/12

Flög från CPH tiiiiiidgt på morgonen. Efter 20 timmar anlände jag till Leon i Mexico. Var så klart tvungen att gå ut o äta. För det kan man ju inte missa i fråmmande land. Åt 04.00 CET.

Blir lite konstigt med tiden...

Tors 13/12

 fm hos kund. Flög hem riktining Europa på eftermiddagen igen. Via Houston.

USA är på många sätt ett härligt land. Men "Homeland Security"??? Känns som Sovjetunionen på det glada sjuttiotalet. Dom drar verkligen växlar på det där med terrorism. Dom är absolut mer än LÄTT paranoida... Riktiga pissnissar. Hade gjort sig bra som lägervakter i Nazityskland. Helt sjukt. Tycker faktiskt lite synd om dom. Denna fd stormakt är verkligen på dekis. Nu skriver jag inte mer om detta, då hamnar jag säkert på den där

Kubanska basen om jag förslker åka dit igen.

Amerikanarna i gemen har jag inga problem med. Men dom i statstjänst....  Bläää

Lör 15/12

Traditionell jul med hela tjocka familjen. Inte speciellt tjocka dom heller för resten...

Mycket trevligt som vanligt. Saknade Linda bara, som ju är i Amerikat. Har föresten inte hört av henne på ett par dar... Guantanamo??? Chris Christoffer är ju lite svartmuskig.,..

Sön !6/12

Brunch hos Kajsa o Harry Boy. MYCKET lyckat. TACK Kajsa :-)

Mån!7/12

Hem till Budapest igen.


Tja, gick lite hastigt på slutet, men min Carbonara börjar bränna vid...

Kort följer de närmaste dagarna.


Comments
Postat av: Tuttan

Det där med sovjetunion à la 70-tal känner jag igen, men i New York var dom bara slöa, ignoranta och stämlade i snigeltempo. Om dom paranoida typerna vill jag höra mer!

2007-12-20 @ 22:16:25

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0