Lördag 13 Oktober 2007

image56

Idag har det varit lugnt o skönt. Lite städning, fixning av växter på terassen. Lagade luckan son släpper ut isbitarna ur frysen. Vi har haft massa oförklarlig frost i frysen, men efter undersökning visade sig att nämnda lucka inte stänge riktigt. Fabrikationsfel!!! Men det fixade händige jag på nolltid :-) Klapp på axeln på mig.
Sen ut på stan. Provade en svindyr vinterjacka som jag haft ögonen på ett tag. För stor som tur var. Fast o andra sidan var den nersatt med 50%. Förra årets kollektion. Så där sparade jag bara hälften av vad som kunde varit...
När Linda var här, hittade hon en partyblåsa, fast oxo i fel storlek. Kostade 90 EUR. Jag lovade då att hålla ögonen öppna framöver. Och idag hittade jag rätt storlek, Glad i hågen travade jag iväg till kassan för att betala. När jag skulle skriva på slippen, hade dom slagit in 238000 HUF ca 900 EUR. Fel, fel, fel, sa jag o pekade på prislappen. Rätt, rätt, rätt, sa dom. O då tittade jag lite närmare, och det var faktiskt en nolla mer på lappen än vad jag trodde mig sett, o vad Linda trodde sig sett för en månad sen. Så det blev att begära en storno. Ingen affär där heller. Massa sparade pengar igen.
Kajsa sitter enligt bekräftade rykten fast i as Palmas, sedan en tankbil glömt skruva av kerosinslangen från vingen innan han körde iväg. Sen var det såklart svårt att flyga uiväg med bara en vinge... Kunde ju iochförsig (skriver man så???) provat. SAS envisar ju som bekant med att landa utan landningsställ... 
Avocado ikväll, men det skrev jag nog redan igår...

Comments

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0