Måndag 3 Sept 2007

i lördags var vi på Ikea o köpte en korg till Marleens Duplo, o en extra gästmadrass. Folk börjar få upp ögonen för centralt boende i Budapest, ständigt folk som vill komma o bo några dagar. Kul :-)
Köpte även lax, Kalles dillkaviar, köttbullar, Gifflar o lite annat av livets nödtorft.
På kvällen var vi på bio. Hairspray, en filmatisering av nån musical, med Travolta & co. En ganska seg historia, med massa femtio/sextiotals låtar á la Grease. Gäsp...
Sedan il Pippo. IGEN. Börjar bli beroende känns det som.
I söndags for jag till Nagykaniza, nära slovenska gränsen, o hämtade lite bråttombitar, som vi producerat under Lördagen. Räddade på vägen en italiensk bilist, som sedemera visade vara polack. Men iallafall. Han hade med fru och två små barn stått i vägkanten i två timmar med en trasig generator. Inte en bil hade stannat o försökt hjälpa. Jag har ju en gång i tiden varit scout, eller i allafall vargunge, så jag stannade. Han pratade BARA italienska (o polska som sagt) efter diverse gestikulerande körde jag honom två mil för att skaffa en bogserlina, sedan tillbaka. Därefetr bogserade jag hela ekipaget till en större mack, två mil åt andra (fel) hållet. Skaffade sedan en mekaniker, som kunde ställa upp fast det var söndag. Därefter var jag tvungen att lämna dom. Hoppas det hela redde upp sig. Det hela kostade mig 80km extrakörande, o en timma o tjugo minuter. Men det kändes ändå bra i mitt scouthjärta. Jag vet hur det är att stå i främmande land, utan att någon bryr sig. Har ju som bekannt kört gammal cadillac  10 000 km i amerikat. Med MÅNGA oplanerade stopp på vägen :-)
Sedan flög jag med dessa högt eftertraktade detaljer till Köpenhamn, där Victor o Anna var bussiga nog att hämta upp mig i ösregnet. Sedan till Båstad, snark snark, o upp igen på morgonen, efter att ha kommenderat ut stackars Camilla att köra mig till Köpenhamn via Landskrona, där jag lämnade mina 32 kilo.
Hemm igen vid tvåtiden idag. Missade Marleens första dag på Kindergarten, men har visst klarat sig bra utan mig :-( :-)
Ikväll GOA, längesedan sist nu.
Undrar om Tut & Co kommit hem ännu??? Tror jag ringer o kollar.
Ja just det; Linda har köpt biljett till Sverige, flyger 11/9.

Comments

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0