Tisdag 8 April 2008

Idag har det gått ett år sedan mitt första trevande inlägg. Det hade jag inte trott själv, att jag skulle kunna hålla på så länge. Men det är faktiskt lite addiktivt (finns det nåt som heter så, eller är det svengelska...???) Sen kollar jag ju alltid statistiken. Verkar som jag har en liten skara trogna läsare :-) Mer än bara dom närmast sörjande om man räknar lite på det. O det är ju kul.
Idag har jag tagit klivet in i nano världen. Finns ju lite överallt nuförtiden. Borde skrämma mer än ozonhål o växthuseffekter. Det kan man ju skydda sig emot, o ser o märker. Men dom där små nano grejorna varken syns eller hörs. Men rent gör dom. O blankt blir det. O billigt är det.
Köpte fyra små behandlade skumgummisvampar för 468 Forint. Sådär 1,80 EUR. ett par droppar vatten på, sen tar dom aala sorts fläckar o märken som blivit överallt. Inga kemikalier inget gnuggande. Det här är snudd på magi. Släng dig i väggen, Uri Geller. Eller om det är fysik, eller kemi eller nåt. Känns mest som fysik.
Grejen är att dom där små nano pryttlarna vet ju inte vad som är fläck, och vad som är mina fingrar. Som sagt dom varken luktar eller känns, men dom tränger in o igenom allt Tom stål... så nu har man nog lite i blodomloppet. Fasst det kanske är nyttigt, fast ingen vet om det. Kanske socialstyrelsen kommer att rekommendera en dos om dan en vacker dag. Alternativt blir det som med Nuerosidyn. Alla trodde det var jättebra, tills det blev konstarerat livsfarligt. Hade nästan lovat mig själv att aldrig ta i sånt där, men nu när man provat kan man ju inte låta bli. Nu låter jag som en narkoman, eller kanske det är nanoman?
Har regnat idag. Bra för grundvattnet säger optimisterna, men jag vet inte om jag håller med. Vatten finns ju att köpa på flaska, så vad ska man med grundvatten till.

image195

Comments
Postat av: tuttan

Köper man nanostuff offentligt eller har du en liten dealer som fixar sont. Heter produkten nott? Moste jag kolla i nätet. Finns inte po landet. Än?! Nu blir du säker 120 or. Minst.

2008-04-09 @ 13:27:03
Postat av: tuttan

#2: addiktiv är nog svengelska. stor inte i Emmas "ord för ord" i allafall. fast o andra sidan är den boken ganska urgammal.....

2008-04-09 @ 13:34:49

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0