Mån 22/12 2008 - matlagning

Dagarna är sega så här i väntans tider,  Händer inte så mycket på jobbfronten, även om vi har ett projekt där en av våra leverantör måste jobba hela julhelgen. Orsakat av en pressad projektplan i kombination med lite oflyt. Jag bara läser mailen som skickas kors o tvärs i ärendet. Ingen annan direkt insats jag måste stå för. Imorgon ska vi försöka fixa lite åksjuktabletter eller plåster till lilla m. Hon har alltid varit lite känslig mot att åka bil, men senaste månaderna har det blivit ännu värre. Nu kräks hon efter max 5 kurvor eller fem minuter. Hon har sånadär armband. Men dom gör varken från eller till just nu. Igår va det som vanligt pannkakor i sängen, sen lagade jag marinerade marinerade kycklingklubbor. Gott satte i mig fjorton stycken utan hjälp. Lilla m tycker det är kul o hjälpa till i köket. Allra helst lagar hon egen "mat" Den brukar bestå av lite vatten, sen pytsar hon i allt i kryddväg hon kan hitta, plus senap ketchup, paprikakräm, vitlökskräm, pepparrotskräm, soja osv osv. Går faktiskt att äta. Intressant smak kombination.
Ikväll blir det GOA.



 

Comments
Postat av: Tantalorum

Jo vi, dvs syrrans man och jag, har väl vad som kan beskrivas som en rätt frostig relation...om man är snäll :-). Jag gillar inte killar som ser ner på tjejer...bland annat.



Usch vad jobbigt för lilla m att vara så åksjuk. Har ni testat åksjukeplåster? De lär visst vara rätt bra har jag hört.

2008-12-22 @ 19:23:49
URL: http://tantalorum.blogg.se/
Postat av: Tuttan

Häng en nyckel om halsen pa m6. Det hjälpte Julia. Den ska hänga i höjd med tymuskörteln. Da blir lilla m ett nyckelbarn:-)

( Jag menar faktiskt allvar!!!)

2008-12-22 @ 22:23:25

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0