Sön 28/12 2008 - visst måste man reagera...

Nu har det varit så mycket idylliska familjeinlägg den senaste tiden, att nu är det dags att vidga vyerna och blicka in i världspolitiken.. Mitt motto är egentligen "sköt dig själv o skit i andra" men när man hör om  israelernas attacker på  palestiner på Gazaremsan, så måste tom jag reagera. Tror att Hitler sköt sig själv i foten, när han tog kål på 6 miljoner judar. Först fick dom land av FN, eller NF eller vad dom hette 1947. Detta eftersom dom stackars överlevande inte hade något eget hemland.  Jeeezus... Det finns väl hundratals folkslag runt om i världen utan eget territorium. Iallafall, ut med en skock araber, o in med judar. Allt frid o fröjd så långt. Men detta va ju inte nog. Med biblen i höggsta hugg ockuperar man bla Gaza. I strid mot all folkrätt.

Sen har det fortsatt av bara farten. FN fördömer, Israeliterna skiter i detta, och fortsätter som vanligt med USA som främsta supporter.

Vill göra klart att jag absolut inte har problem med folkslag, varken judar araber eller några andra. Det är staten Israel jag inte kan ha någon förståelse för. Dom beter sig inte ett dugg bättre än  vad bla tyskarna gjorde en gång i tiden. Historien upprepar sig. Bara dom inblandade byts ut eller byter plats. För ordningen skull måste jag väl gnälla lite på Hamas oxo. Dom beter sig väl inte heller som Allahs bästa barn. Men dom har mitt stöd till 100 procent.

Sädär ja, nu har jag väl retat upp ett antal personer och organisationer.
FRA o SÄPO som säkert har koll på allt vad som skrivs där det förekommer "olämpliga" ord kan väl rapportera mig till Mossad. Lycka till.

Visa ord  från Henrik Ascher, barnläkare, bosatt i Göteborg;

"Det är dags för Israels judiska befolkning att inse det Sydafrikas vita begrep för några årtionden sedan. Det finns bara en väg till fred och säkerhet. Den bygger på respekt för mänskliga rättigheter, också motståndarens, och principen om alla människors lika värde och rättigheter, också motståndarens. Det var dessa erfarenheter som formulerades ur lärdomarna efter nazismens fall"


PS, vi är hemma igen från Österrike igen . Det va några härliga dagar :-)))
















Comments
Postat av: Cristiane

This is a horrible picture. Where did that happen? :o(

2008-12-29 @ 16:54:24
Postat av: Tuttan

Det är rätt - vi ska inte glömma att vi lever i paradisdelen av världen.

I övrigt tycker jag som du; JuNi blev lite paffa när de läste i ditt inlägg exakt det jag gatt o morrat om i flera dagar. Manga fler borde bli arga, ordentligt och högljutt. Israeliska produkter bojkottar jag personligen sedan länge, men det är med säkerhet den israeliska regeringen helt likgiltigt. Undrar vad Obama tänker hitta pa????

2009-01-06 @ 20:34:43

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0