Tis 30/12 2008 - Det man inte kommer ihåg har aldrig hänt...

lilla m är inte direkt nåt matvrak. Idag försökte jag lura henna att äta lite mer. Hon fick laga köttfärssås o spahetti själv. Allt från att skala o hacka vitlöksklyftor till att röra, tillsätta allaingredienser  krydda osv. Sen dukade jag upp som på restaurang, hon fick beställa, o hela köret. Åt hon mer för det?? Nädå. Slutade med att jag åt upp alltihop. Är nu mätt.
O vi som ska ut o äta om två timmar. Ytterligare en som sköt sig i foten :-(( Att man aldrig lär sig. Men det är kanske just det som är tjusningen med livet; att man inte lär sig, eller att man glömmer förvärvade kunskaper per omgående.
Det ända som riktigt fastnar är nummerserier och menyer. Idag blir det GOA;; tonfisk tartar i pepparmantel, sen nån wok med kyckling. En flaska gott vin, o livet leker.  Efter dessa rader är jag riktigt hungrig igen. har visst redan glömt att jag är mätt... :-) Ytterligare ett bevis på att min tes håller!


Comments
Postat av: Tuttan

Konstaterar med skräckblandad förtjusning att var lilla pony Blitzi tydligen är smartare än du :-) Dessutom är jag övertygad om att sma barn vet mycket väl hur mycket de behöver äta. Oavsett hur mycket det finns pa tallriken! Sa det sa!



Kram!

2008-12-30 @ 18:42:31
Postat av: Annakarin

Visst är det underbart! Jag har en egen tes om att minnet finns där precis när vi behöver det och till det vi behöver det. Du och lilla M fick en härlig stund i köket och det är helt obetalbart. Mättande för själen. Som Tuttan skrev, barn äter när dom blir hungriga så hon reder sig.

2008-12-31 @ 11:00:24
URL: http://ellerhur1.blogg.se/

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0