Tors 11 Dec 2008 - 6 down

Nu är vi i Sverige, och julaktiviteterna börjar komma igång. Maja och hennes sjätteklasskompisar hade Luciatåg nu ikväll, för föräldrar, syskon, o annat löst folk. Dom tågade in i Errarpsskolans matsal på ett långt led. jättelångt. Har aldrig sett så långt Luciatåg tidigare vad jag kan minnas. Förstod först inte anledningen till till massuppbådet, men insåg efterhand att det säkert låg en tanke bakom. Först svimmade en tärna, sedan självaste Lucian, sen en stjärngosse, en tomte, ytterligare en tärna, och sist men inte minst en bagare. Pepparkaksgubbarna va av lite segare virke. Inte ett endaste som slog i backen. Tåget ut var med andra ord kortare :-) Men det va fint o stämmningsfullt. Maja va såklart sötast av alla barnen (ungdomarna))) Nä, barn är dom allt fortfarande, iallafall i mina ögon, och det ju vad som räknas.
Annars är det råkallt här, fuktigt, kallt, blåsigt. En fruktansvärd väderlek alltså.
Imorgon ska jag träffa ett nytt revisorsämne. Den gamla skatan vi hade tidigare ska få foten. Blir ett sant nöje att meddela henne :-)) Visst är det härligt att få vara elak ibland. Eller snarare rättvis i detta fallet.
Dom få julklappar vi har köpt i år, har vi beställt på nätet i god tid. Trodde jag. Fortfarande fattas det mesta :-( O vi som ska dela ut dessa pryttlar i övermorgon. Blir till att nödköpa lite ersättningsklappar imorgon. Kommer alltså behöva trängas med horder av köpsugna individer, ute i samma ärende som jag. Detta va vad jag ville slippa... Suck....

Tvåan, Kajsa alltså, korrekturläste just innan jag skulle trycka på publicera knappen. Hon påstår med bestämdhet att Maja bara går i femman...??? Kanske tiden inte går så fort som det ibland känns!  
Jag har just tjänat in ett år. - YES :-))))

Lucian, just innan hon dunkar i golvet...

Maja chockade hela familjen genom att klinka påen gitarr. Att någon i våran familj är musikalist, hade vi inte en aaaaning om... .-)

Comments
Postat av: Tuttan

Det är ju praktiskt med sega pepparkakor; haller om man svimmar. Väl?

2008-12-11 @ 21:15:25
Postat av: Linda

Pappa... kajjan har rätt, FEMMAN!!!! pöss

2008-12-11 @ 22:28:10
Postat av: Tantalorum

Vem har sagt att Luciatåg inte är spännande?

Det gäller att man håller ordentligt avstånd till den som går före i tåget samt att man inte har ljuset för nära kroppen för då blir risken större att man svimmar...

2008-12-12 @ 14:06:56
URL: http://tantalorum.blogg.se/

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0