Lör 28/6 2008 - ??

Vi har gått här hela dagen som äggsjuka hönor o väntat på ett livstecken från lilla m. Inte ett knyst på hela dan. Trodde ett tag att hon kanske drunknat i poolen, o ingen våga att ringa för att framföra den tragiska nyheten. Men så va det inte. Dom hade helt enkelt så kul tillsammans att dom glömde... Jag ringde vid fem o kollade, sen körde vi o hämtade. Blev alltså en lugn o skön lördag (kändes som söndag)
Handlade lite grejor att ta med till ungern, i form av herrgårdsost, hamburgerkött o leverpastej. Gott med lite omväxling...
Vaxade bilen, kollade på flyguppvisning från köksfönstret, det var en JAS som konstrade lite o förde ett herrans väsen. Hamnfest på gång.
Nu ska vi plocka ihop våra pinaler, åker ju tillbaka till stora B imorgon. Ska bli skönt, även om jag bara stannar där en dag innan jag vänder norrut igen. Mer om detta en annan dag :-)

Här lite mer spanienminnen;

Simövningar - lite softare variant än när jag fick lära mig som liten; blev utlurad på bryggan o puttad i vattnet av min Pappa, som ropade glatt att det är bara att simma, o det gjorde jag, annars hade jag väl drunknat, men det var ju på medeltiden, som Victor skulle sagt :-)


Linda chaffade runt oss i ståndsmässig Carlson-pimpad Merca


Glass i stora lass

Comments
Postat av: Tuttan

Jag bidde oxo i puttad. Kommer ihog att jag var arg som ett bi. Monga bin! Och jag kommer fortfarande ihog att det var sandbotten och hur bryggan sog ut nerifron.Fast jag gillar ändo att plaska o simma. Underligt nog.

2008-07-01 @ 21:45:18

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0