Ons 4/6 2008 - åskplock

I måndags va jag på kontoret i Laholm och rymde ut mina pinaler. Det är ju inte så mycket eftersom jag nästan aldrig är där... Anledningen är att EPC flyttar till Båstad  den 13/6. Själv missar jag själva flytten eftersom vi "råkar" vara i München just den helgen. hehe Mer om detta senare. På eftermiddagen åkte jag med Kajsa till Köpenhamn, för vidare färd till Stuttgart. Kajsa hade ordnat så hon fick jobba på den flighten. Hon är bra på att fixa o dona den tösen :-) Missödena efter landning kan nog knappast skyllas på henne... Efter landningen blev vi stående på plattan i två o en halv timma. På  grund av skyfall med tillhörande åska. O då menar jag ÅSKA. Blixtarna stod som spön i backen, och därför fanns ingen ground handling. Ingen ström till planet = ingen kontakt med markpersonalen. Ingen buss som tog oss till terminalen, och ingen som vågade sig ut o tömma planet på väskor. Till sist kom en buss, o vi fick på egen risk springa zig zag (heter det så??? eller sick-sack?? mellan blixtarna in i bussen. Sen va det dax att vänta på bagage. Ett antal tusen arga resenärer ockuperade all diskarna, o det var omöljigt att få nån info, så jag beslutade att strunta i väskan o dra till hotellet istället. Smart drag. Upp klockan sex nästa morgon, taxi till flygplatsen, smita in bakom ryggen på vaktstyrkan, o försöka hitta rätt västa. Det var rätt många att välja på om man säger som så... Hittade till slut rätt bagage. Tillbaka till hotellet för dusch o klädbyte. Jag spenderade faktiskt mer pengar på taxiresor, än vad jag betalade för biljetten. Visserligen är bensinen dyr i Tyskland, men ändå...
För Kajsas o resterande besättning blev det ett ofrivilligt stopp pga arbetstids reglerna. Lär mer om detta på kajjans.blogg.se
Åter hemma sent igårkväll. Idag var det ganska mycket som skulle arbetas ikapp. Inboxen var tämligen full...
Ikväll provar vi en ny restanrant "Donatellas Kitchen" Gillar namnet. Hoppas maten är bra oxo.

Ja just det; glömde nämna att jag fick sitta i cockpit på vägen ner. Ganska intressant. Gav en o annan flashback från "ungdomen" då vi flög var o varannan dag. Då satt man ofta bakom spakarna o sov, eller försökte läsa en bok..






Comments

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0