Onsdag kväll 12 Mars 2008

image182Nu sitter jag här i Parma, mätt och belåten efter en fyrarätters middag på äkta Parmiansk restaurant/kvarterskrog. Menyn bestod av; 1; Parmaskinka o Parmakorvar, med Parmesanost 2; Risotto på parmesanskt vis, alltså med Parmesanost. 3; ett helt dussin sniglar. 4; en STOR o blodig biffstek. Allt nersköljt med en Brunelli de Montecino, 2002:a. Alldeles förnämigt. Efterätt orkade jag inte med...
Anledningen till att jag är just i Parma o äter Parmesanost är dels att mitt möte i Trevesio i morgon blev senarelagt några timmar, dels hade jag sowieso gott om tid för denna rätt ordentliga omväg. O att det blev just Parma kan jag tacka John Grisham för. Hans senaste bok " Playing for Pizza" utspelar sig nämnligen i huvudsak här. Halva boken är en hyllning till det Parmesanska köket. Alltså måste ju detta provas. Resultate blev klart godkännt :-)
Innan jag kom hit var jag en sväng hos Tuttan i Schmieden. Jag Tut o Emil åt på Jungbrunn. Det har vi inte provat förut. Maten var ok, men miljön ännu bättre. Dit får vi gå igen. anske vi provar deras mysiga vinkällare nästa gång??

Comments

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0