Lör 18/10 2008 - Svenskar!!!

Har haft fullt upp dom senaste dagarna, därför har det inte blivit tid till att skriva något. Taskig prioritering med andra ord. För tid finns det ju alltid. Man bestämmer dessutom (oftast) själv vad man ska använda den till...
Igår kom det en flock svenskar till stan som jag känner via jobbet. En av dessa har för avsikt att flytta hit för några år med sin sambo. Har hjälpt dom med att hitta lägenheter att titta på nu idag. Finns ett jätteutbud. Bara välja o vraka. Igår va vi på Trattis tillsammans, sen Fat Mo's. Blev rätt sent. Lite trött i morse alltså.
Svenskar; har egenterligen försökt undvika att frottera mig med såna här nere. Har klarat mig rätt bra undan. Tills för lite sen; då kom det ju en svensk familj hit. Hilda o Maja känner deras barn som är i samma ålder 11 o 13) sen Ängelholm. Så det blev att vi träffades. Nu kom alltså nästa omgång. O i förrgår ringde lilla m's gamla dagisfröken från Superkids, o sa att dom fått ett nytt svenskt barn där. O familjen ville gärna ha kontakt med oss, så hon kollade om hon fick ge ut vårt nummer. O det får hon :-) Duggar alltså tätt för tillfället...
Den senaste bekantskapen är från i nattas, när vi stod utanför Fat Mo's o pratade lite innan vi skildes, kommer det en typ o frågar om vi är svenkar. På svenska. Varför frågade han det? Det hördes väl på språket...???
Iallafall ville han ha reda på var närmsta polisstationen låg. Anledningen var att hans kompis hölls gisslan på en bar, där dom inte kunde betala för sig. Stackarna hade blivit "inbjudna" av två tjejer dom träffat på gatan att gå o ta en drink någonstans. Intet ont anande sken dom upp, o tyckte livet log mot dom. Tills notan kom, ca 6000 SEK för fyra gin Tonic, o två glas dessertvin. Dom gick alltså på det klassiska tricket. Riktiga turister med andra ord. Iallafall, följde jag med killen till polisstationen. Dom två luttrade polisena log lite trött när dom hörde historien. Det var liksom inte första gången, inte ens den kvällen. Dom tog med sig stackarn i polisbilen, o for för att frita gisslan. Hur det hela slutade, har jag ingen aning om, för jag gick hem o la mig.
Imorgon blir det Formel ett från Shanghai. Klockan nio på morgonen. Just det; - fick ett samtal idag, numret började på +86. Ingen aning om vilket land som har det prefixet, men nu vet jag att det är Kina. Två som jag känner (oxo via jobbet. dom är konkurrenter till mig föresten...) var där o skulle kolla på just Formel ett. Och det ville dom efter ett par glas gärna tala om för mig. Kul för dom :-))

Comments

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0