Lör 4/10 2008 - lite funderingar

dax att skriva nån rad igen kan man tänka. Har varit lite busy dom två senaste dagarna. Vi hade ju fint besök från Båstad, o då blir det inte så mycket tid över för annat. Himla trevligt o skoj har vi haft. När man har gäster från långtbortistan så tar man sig tid att göra sånt som man kanske inte gör till vardags annars, som att promenera upp på berg, kolla sevärdheter o annat. Vissa ställen vi kollade in kom jag på mig själv att inte ha varit på sen jag kom hit för sisådär rätt många år sen.
Har nu lämnat dessa sällsynt trevliga personer på flygplatsen. Ska nu kurera min lätt molande huvudvärk. Måste har varit gårdagens musslor!

Ikväll ska vi träffa våra nyinflydde o nyfunna vänner. Dom kommer närmast från Ljubljana. Men nu ska det bli Budapest för hela slanten. Dom har just flyttat in i en kåk bland Budakullarna. Ska bli kul o träffas igen, o se hur dom kommit tillrätta i sin nya hembygd.

Håller på att leta nåt trevligt hotell att fira jul i. O eftersom jul alltid kombineras med skidåkning, o skidåkning kräver snö, så får det bli i nån högt belägen by. Måste satsa högt, i tider med snöfattigdom. Då lurar man växthuseffekten.
Har siktet inställt på Ischgl.

Läser just nu en bok som heter "Battle for Budapest - 100 days in world war II" Näst efter Stalingrad, så var det den längsta o värsta striden i en stad. 160 000 döingar på 102 dagar, 80% av stadskärnan totalt utbränd. Detta utan feg bombning från hög höjd. Här va det bajonett på, stick ihäl så många ni kan så fort som möjligt. Som ett blodigt dataspel ungefär. Fast med överlevande anhöriga.

Begriper inte att medlemmar av den enligt oss själva så högt stående rasen Homo Sapiens är så j-a korkade att vi lyssnar på, och gör som flockledaren säger. Säger han att grannen är dum och stjäl våra jobb, så nickar vi o slår ihjäl. Snacka om att vara primitiv...
Men så köper vi ju bingolotter o ser på Loket oxo. Ok, Loket är kanske både är död o begraven, men ni fattar principen va?
Funderar på att bli poltiker. Ska grunda partiet "Sköt dig själv o skit i andra." Alltså ska vi inte ha några medlemmar eller partiprogram. Kan ju inte bli så arbetsbetungande va?

Nä nu känner jag det är bäst att sluta för idag, innnan jag går för långt. Kan ju bli tvångströja o hispan... :-)
Storebror ser dej. Vad är det han heter nu igen? Storebror alltså?  FRA!!! inte bra



Homo Sapiens i arbete, eller 102 dar på jobbet;

Comments
Postat av: Korven

haha nästan.. xD



Röda korstes Ungdoms Förbund.

Men korven igår ju i detta förbud, så close!

2008-10-04 @ 14:25:42
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: Annakarin

Fast jag är gärna med i ditt parti!

2008-10-04 @ 20:44:39
URL: http://ellerhur1.blogg.se/
Postat av: Cina

Sv: sant till viss del... utom i det faktum att jag inte jämför x med gamla filmer... hehehehe.

Filmen är jag nyfiken på, Xet håller jag mig långt borta från och minns som det var ist.

Ha det gött :-)

2008-10-05 @ 12:59:29
URL: http://lovelybitch.blogg.se/

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0