Tis 14/10 2008 - Kalorier

Tror nog att stora M läser min blogg fast hon officiellt inte förstår svenska. Idag var det nämnligen dax för ytterligare ett ägg påhopp.
På nämnda ägg påstods det att jag idag för två år sen från "någon som jag här inte nämner vid namn, fått lite små vita piller som skulle sätta fart på ämnesomsättningen. Lat som jag är, tänkte jag att nu slipper jag kroppsansträngning. Bara ligga på soffan o känna kilona rasa. Och visst känndes det (tog nog på tok för många) puls på 160 hela dan, darrade som ett asplöv i storm, o kände mig allmänt dassig. Satt i hela dan. Efter den betan spolade jag ner resterande kemikalier i toan. Denna incident hade jag tills idag glömt bort. Och eftersom en av mina deviser är; "det man inte minns har aldrig hänt" så levde jag i den förvissningen. Men ibland gör sig verkligheten påmind.
Undrar vad det blir i morgon. Hoppas på nåt snällt :-)))

Ett annat sätt att minska i vikt, förutom att sporta o äta piller, är ju att äta mindre kalorier än man förbrukar. Det har jag gjort idag. Fört noggrann bok, och kan konstatera att jag gått  1235 kcal back idag, och följdaktligen minskat 176 gram i vikt.  Iallafall i teorin :-)


Comments
Postat av: Annakarin

Vilken gullig grej det där med text på ägget! Härligt.

2008-10-15 @ 17:52:42
URL: http://ellerhur1.blogg.se/
Postat av: Tuttan

160 i puls behövs säkert för att elda kalorier.....

2008-10-15 @ 22:00:35

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0