28/9 2008 - Söndag

Igår blev det inte mycket bloggat. Tappade tiden när jag föjde Rögles öden o ävetyr på nätet. Dom var inte på nätet alltså, utan jag. Rögle spelade alltså ishockey, iallafall i två perioder, sen blev det mycket att hämt i eget nät sista perioden. Fyra baklängesmål på 10 minuter, o förlust med 3-4. Bittert :-(( O detta mot ett uselt kaffegäng. Inte dom lila, utan dom andra, som brukar få oväntat besök.
Idag är det som sagt söndag. Var i vanlig ordning på Tesco o handlade lite förnödenheter. Många frågar mig om maten o annat är billigare här. Jag brukar säga att det är det nog, utan att riktigt veta. Roade mig idag med att jämföra priser.
Blandad kompott av livsmedel o tvättmedel o mera livsmedel. Notan slutade på 14 543,00 HUF (alltså ungerska forinter) Kollade på nätet vad motsvarande produkter skulle kostat på ICA i sverige; blev motsvarande 20 050,00 HUF.
Blev alltså 28 % billigare här. Så nu vet ni det.
Första racet i mörker (fast i belyst mörker) i formel 1 historien idag. I Singapore närmare bestämt. Ett mycket intressant race, med väldigt oväntad resultatlista. Ferrari gjorde bort sig totalt. IGEN :-(  Genom att box crewet gav Massa grönt ljus innan dom tankat fördigt, drog han iväg med den tjocka tankslangen slängandes efter sig. Såg ut som om han släpade på en anakonda eller nåt. Nåvål, han kom ut sist i fältet igen. Sedan slarvade han själv oxo o satt bilen i en mur. Den räliga räkan låg på en medioker femteplats strax före slutet, men även han somnade bakom ratten, o vaknade inte igen förän han satt sin bil i samma mur. Skitskallar. Jag tror jag måste ta min hand från detta team, iallafall med den besättning man har nu. Ska bli kul att se vad italienska pressen har att säga om detta dunder debakel. Blir INTE roligt när dom kommer tillbaka... :-) Men det har dom förtjänat. Det var liksom inte första gången den här säsongen...
Nä, nu ska det göras "svensk mat" Köttbullar med potatis i brun sås. Lingon köpta på Ikea.
Om köttfärs; i Sverige skulle ingen komma på tanken att köpa nåt som inte är svenskt, oavsett om Ica datumfuskat eller ej. Av utländska produkter får man ju salmonella... Likadant i tyskland o österrike, o säkert alla andra länder. Är det egna landets nationsflagga på förpackningen borgar detta för kvalitet o trygghet. Eller??
Det är såklart likadant här, allt som inte har en ungersk flagga på paketet är mer eller mindre osäljbart. Blir nån sjuk i nämnda länder (eller andra för den delen) ?? Svaret är nog väldigt sällan.  Men fakta är att steker jag köttfärs eller kött i Båstad, så blir det först massa vatten i pannan... Det blir det inte här... Inga vidare kommentarer :-)))))))))))))))))))

Såhär blev vår gata, nu när den nästan är färdig;

Comments
Postat av: Linda

hahaha, dom som far ovantat besök =)

http://www.youtube.com/watch?v=-IFD4s40DD8

2008-09-28 @ 22:33:39

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0