Söndag 9 Augusti 2009 - stulen personal

Igår gjorde jag o lilla m en misslyckad shoppingrunda.
- Kemtvätten, dit jag släpade mina skjortor var stängd
- Skorna jag skulle köpa fanns inte i min storlek
- "Gas-Store", som är min favvo butik för kläder hade lagt ner. Ska bli H&M där istället... :-(
Kom alltså hem igen med  idel oförättade ärenden.
På kvällen tog vi avsked av Trattoria Pomodoro i den tappning vi känner den. Dom stänger nästa vecka för ombyggnation. Öppnar inte föränn i oktober igen. Ska dock bli nåt alldeles speciellt lovade Gianni. Vi blev inbjudna dit för att kolla ombyggnationen löpande :-))
På vägen hem kollade vi in Tom&George, som tidigare vr en alldeles för trendig o posh restaurant. Nu har dom renoverat rubbet, är numera en italienare, med alldeles fantastisk miljö. Hovmästaren som vi känner från just "Pommis" haffade oss på gatan, o bjöd in för en visning av lokaliteterna. Drinken avböjde vi... 
Det blir nog att vi kommer spendera en del lördagar där framöver. Maten är jag inte orolig för, eftersom dom inte bara norpat hovmästaren från Pommis, utan även deras fantastiske stjärnkock, Sergio... :-)
Idag har det blitt pannkakor i vanlig ordning. Ska grilla ikväll. Tror jag tar o lägger kycklingen i marinad nu.
So long så länge :-)

Jo just det; Niki's Arpi friade igår, och hon sa YES,YES, YES :-)))  - Grattis säger jag :-)

slagen hjälte från i tisdags;

Comments

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0