23 Augusti 2009 - Snussöndag

snus är ett kärt ämne i denna blogg. Jag har haft utläggningar om det förut, och det blir säkert fler... Imorse joggade jag förbi "Hjältarnarnas Torg" Eller "Milleniumtorget" som det oxo kallas. Iallafall en av dom platser som bör besökas enligt varje guidebok.
Man brukar ju kunna se frekvensen av svenska besökare just på antalet använda prillor eller snuspåsar man ser. Oavsett vilken världsdel man befinner sig i. I morse låg det inom ett par kvadratrmeter, just på hjältarnas torg sisådär 20-30 rykande färska påsar. Om dom fortfarande var varma förtäljer inte historien, då jag inte fysiskt kände på dom.
Drog slutsatsen att en svensk idrottsförening var på tur i Budapest. Och som första anhalt efter en tidig frukost gjorde ett stopp just här. Kände mig lite som en upptäktsresande i Afrika eller kanske som Crocodile Dundee, när jag värderade spåren och drog mina slutsatser... :-)
Temperaturen har droppat ca 10 grader sen tidigare i veckan. Nu alltså behagliga 22. Lite regn oxo. Ett rätt bra väder att äta pannkakor i, och att se Formel 1. Denna veckan från Valencia.
Nu väntar vi på att dom nya grannarna ska droppa in. Har bjudit in dom på lite vin, för att kunna pumpa dom på upplysningar om vad dom egenterligen är för några... :-))

Lilla m gillar att spela pajas, och kan man skämta om ex president Bush, så måste man väl kunna göra sig lustig över en österrikare.... Även om vissa säkert inte tycker det är politiskt korrekt...


Comments
Postat av: Ragnvi

Morning o tack för titten in till mig!

Hm...hon är då bra mycket sötare lilla pajasen än originalet!

Min horngubbe i kyrkan....har noll koll! Kanske dags för mig att läsa på lite....

Kramen!

Ragnvi

2009-08-25 @ 07:51:35
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Linda

Men pappa da... ha ha ha :)

2009-08-26 @ 03:54:06
URL: http://lindalejhejsvej.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lätt gränsvärdigt.....

2009-08-26 @ 21:02:30
Postat av: DD

Snus och påsprillor är ett jäkelskap....



Lilla M som politiskt inkorrekt ....tja, det ser gulligt ut på något vis.



2009-08-28 @ 08:53:33
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0