söndag 20 december 2009 - snö o smällkallt

Lite drygt en decimeter visade det sig vara.
Huvudet kändes ett par nummer för litet i morse. Blev nämligen ilurad både det ena och det andra i drickaväg igårkväll. Ok, det va inte precis nån som hällde sprit o vin i halsen på mig, men ändå...
Vi hade iallafall en himla trevlig kväll :-)))
Idag hittade jag ett hotell med ett ledigt rum för julhelgen i Ischgl. Hotel Olympia, för dom som har lite koll... :-)
Bokade även flygbiljetter till Malmö för M&m när vi ska upp dit nästa gång, alltså i slutet av januari. Själv får jag åka bil, med alla skidgrejorna, men töserna är lite förnäma av sig och vill alltså flyga. O det kan dom ju få göra, speciellt när biljetterna nästan är gratis. Betalade 380 SEK ToR per person. Inklusive skatter o alla avgifter. Billigt billigt. Taxi till och från flygplatsen går loss på ca 350 SEK. Var är proportionerna???
Just nu är det otroliga minus 19 grader ute. Tur att dom inte bestämmde sig att minska koldioxidutsläppen för mycket efter Köpenhamnskonferensen... Fast på onsdag ska snön smälta igen plus 5. Gött :-)

Det ser trots allt rätt fint ut med lite snö i juletider;



Comments
Postat av: Tuttan

WOW, jättemysigt!

2009-12-21 @ 21:58:01
Postat av: Christer

Hej, här kommer ett lite malplacerat inlägg men jag finner ingen annan väg. På lillagumman.se skriver du,

"ehhh, såna har väl funnits i evigheter… i vårt land finns inga varmvattenbererade, vattnet värms allteftersom man tappar upp… Det måste väl vara energibesparande, eller nåt… ?"

Jag letar förgäves efter en sån beredare men kan inte nån på nätet. Kan du hjälpa mig?



Med Julhälsningar!

Christer

2009-12-22 @ 08:30:32

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0