Söndagen den 6 december 2009 - P-dag

Söndag, Alltså tror jag inte jag behöver nämna dagsprogrammet...
Imorgon flyger vi till Sverige för en veckas julfirande i vanlig ordning. Ska bakas pepparkakor, plastgranen ska kläs. Att köpa plastgran är förresten en av dom bästa saker jag gjort här i livet. Snabb att smälla upp, barrar inte, inget lik som ska styckas o sen fördelas över grannskapet. Måste vara miljömässigt rätt oxo. Även om den är gjord på råolja, så recyclas den ju varje jul. Tror vi är inne på sjätte julen med samma gamla gran. Den har hunnit bli en riktig vän. Inte som dom där färska, som luktar och ska ha vatten, o som man med glädje sen slänger ut.
Det blev ju en riktig kärleksförklaring... :-)
Sen lördagen den tolfte ska vi ha julafton med om inte alla, så iallafal dom flesta barnen. Dom som skolkar får skylla sig själva. Rätt skönt att ha det hela överstökat innan det ens hunnit bli Lucia. Det är lättare att boka tomten oxo, så där lite innan hans säsong riktigt hunnit börja.
Den tjufjärde??? Jo då är vi sedan länge tillbaka här i Budapest, och åker just denna morgon till Sol, snö och maffiga pister. Så ska en riktig jul firas :-)))



Comments
Postat av: Tuttan

Jag tror att jag gör bättre pannkakor :-)

Trevlig resa o hälsa Bastad!

2009-12-06 @ 20:40:40
Postat av: Linda

schylla sej skälva????????

2009-12-07 @ 01:04:13
URL: http://lindalejhejsvej.blogg.se/

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0