Ons 7/1 2008 - risk för ryssvinter

Redan andra dagen på mitt mera fysiskt aktiva liv. 1,5 timme på gymmet, sem 1,5 timme knäskurning av golv. Inget vin på tre dagar. Så visst tar jag det lite på allvar .-) Det ända som inte känns riktigt bra nu, är att jag läst ut den trave böcker jag köpte på Amazon.com senast. Har alltså inget att läsa. En liten katastrof i sig. Visserligen har jag bokhyllan fylld med bra böcker som är värda att läsas igen. Men ändå...
Annars gäller det mest populära samtalsämnet gasleveranserna från Ryssland genom Ukraina. Ryssen har ju skruvat åt kranarna för att dom är lite sura på Kiev. Betyder att leveranserna till Ungern och resten av den här delen av Europa stoppas. Kan alltså bli kallt snart, eftersom allting värms med gas. Vi får väl flytta in i badrummet där vi förutseende nog (haha) har elektrisk golvvärme. Men än så länge är här varmt o gott :-)


Potatisgratäng med bara grädde är det slut med nu;


Comments
Postat av: Tuttan

Jamen vad gör man potatisgratäng med om man inte gör den med bara grädde???? Lägger i lite ost kanske..... :-)

2009-01-07 @ 22:35:27
Postat av: baaaaaaaaaaaah

knäskurning av golvet vad innebär det? :O

2009-01-07 @ 23:16:45
URL: http://barbatartek.blogg.se/
Postat av: linda

duktig!! mmm, men kan du laga till mej en graddig potatisgratang nar jag kommer hem?? ;)

2009-01-07 @ 23:27:52
URL: http://lindalejhejsvej.blogg.se/

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0