Sön 11/1 2008 - just another Sunday

Det är bara att konstatera att Woody Allen både kan skriva och regissera. Filmen igår var helt enkelt genial. Den romantiserar i och för sig Spanien och Europa väldeliga, men han får till en "huvet på spiken" beskrivning på hur vi européer i gemen (tror jag) ser på den typiska amerikanen, och hans värderingar. Haha...  Alla hans senare filmer har faktiskt varit riktigt bra. För många år sen va hans filmer lite för virriga och experimentella för min smak. Men filmkritikerna gillade ju dom förståss...
"Vicky Cristina Barcelona" får fem oxfiléer av fem möjliga.
Va o handlade i morse. Först IKEA för att köpa Leksandsknäcke o Kalles Dillkaviar. Nästa anhalt va Tesco, väl där konstaterade ja att jag hade slarvat bort shoppinglistan. Köpte på måfå, och det blev ju därefter. Suck...
Annars inget speciellt med denna dag, om man nu inte tycker att pannkakor o Desperate Housewives är väldigt speciellt. Men det ingår ju i söndagsrutinen :-)

Vicky Cristina Barcelona



Comments
Postat av: DD

Pannkakor och ssöndagar = sant



Jag väljer det vassaste vapnet - The Brain. Du får välja platsen. En Garde! ;D



2009-01-11 @ 17:18:10
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Tuttan

Att handla utan shoppinglista är som att spela lotto. ´Pricka av hur manga träffar man har, när man kommer hem. Gör det hela interessant, anser jag. Dessutom bra memorizingtraining, el va det nu kan heta....

2009-01-11 @ 18:41:37
Postat av: anne

Woody har jag aldrig fått kläm på, kanske denna film skulle råda bot på det? Penelope Cruz har jag bara sett i Vanilla Sky. Har du sett den?

2009-01-11 @ 20:44:44
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Bika

Sv: Det har du alldeles rätt i.

Eller så kan man köra varianten jag gjorde för några år sedan, att låta skiten sitta uppe året runt :)

2009-01-12 @ 18:53:37
URL: http://bika.blogg.se/
Postat av: DD

Var i landet? Det beror på vilken dag.



Jag är i Malmö, Borås eller Göteborg. Var är du?



2009-01-12 @ 19:30:06
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0