Mån 12/1 2008 - elektronikens under, man undrar...

Köpte en ny kaloriräknare/pulsmätare häromdan. Den gamla hade liksom gett upp geisten. Säkert full av damm eller nåt. Har ju inte varit så flitigt använd. Utom senaste veckan. Kanske fick den en chock. Vad vet jag. Iallafall, det nya uret talar om att jag förbrukat 1200 kalorier på mitt pass, när den gamla visat på 800 för ungefär samma program. Den nya är jag alltså mycket mer nöjd med. Men det verkar ju inte vara nån exakt vetenskap precis.
Imorgon ska jag på årlig läkarkontroll för konstatera att jag är vid kroppsligt sunda vätskor. Vad det gäller den mentala statusen, kan jag nog lura dom... :-) Det brukar ju gå bra!
Ikväll blir det hemmarsittarkväll. Günter Jauch och "Wer wird Millionär" . Har beställt Sushi från den lokala Japanen. Sunt o bra. 710 Kcal påstår dom att den innehåller. Lagar man mat själv provsmakar man ju minst den mängden innan det är dax att äta. Lilla m har ätit överblivna pannkakor, o stora M sätter väl i sig ett kilo glass eller nåt.
Beställde en ny dator på nätet. Dell. Riktigt skoj att konfigurera den precis som man vill ha den. Billigare? Inte så säker på det. Men underhållningsfaktorn är ju som sagt värd en peng den med. Alltså blir jag nog nöjd. Under strecket, vilket är det som räknas i de flesta sammanhang.
O nu till något helt annat; ska man göra saker som man inte ska? Svaret måste väl bli ett klart och tydligt ABSOLUT! :-)


Comments
Postat av: anne

Jag funderade på bananskalen som orsakat att du är där du är. Visst kan man halka omkring på dem, men nog väljer man ibland också vilket slemmigt, halt skal man vill stiga på.



Pratar du ungerska? Lilla och stora M, är det kvinna och barn, eller två barn? Jag är en nyfiken sort...;)



PS. Vanilla Sky var tamig tusen rena bråtet!

2009-01-12 @ 21:15:34
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Carina

Hehe just den matchen kan jag tyvärr inte ta åt mig äran av även om jag önskar det :-)

Klart man ska, min trotsighet var nog gräslig när jag var ca 3 år för att öka på lite när jag var 6-7 för att nu ligga på topp när jag är....47!

Oj vad åren går!

2009-01-12 @ 21:36:22
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: anne

Vad jobbar du med om ormet kryper? Inte som lärare väl? IT kanske?

2009-01-12 @ 21:40:33
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

Intressant. Jag ska på anställningsintervju på måndag på ett tillverkande företag/industri. Jag kan inget om deras produkter men tjänsten är inom deras Value Added Services. Vet inte vad jag hoppas på, men kanske är det ännu ett av livets bananskal? :)

2009-01-12 @ 22:08:39
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Cin

Den skylten vill jag ha ;-)

2009-01-13 @ 08:12:36
URL: http://lovelybitch.blogg.se/
Postat av: DD

OUCH! Först är han "trigger happy" och sedan erkänner han en viss nervositet och så toppar han med denna bild.



Hörrödudu.... jag vågar inte bjuda dig på kaffe!



2009-01-13 @ 11:47:11
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0