Lördag 6 juni 2009 - polis polis potatisgris

Sen sist har jag hunnit med en tur till Sverige. Flög till Malmö i onsdags o hemigår. Blåsigt, regnigt och kallt. där uppe. Väderordningen alltså återställd :-)
I torsdags kväll blev det lite bråttom att ta sig från Nyköping till Båstad. Kom iväg först efter sex, och ville ju inte missa en god kvällsmat på Papas i hamnen. Med körkortet som kalkylerad insats klarade vi (jag och kollega Stefan) sträckan på under tre timmar. Inte en polis så långt ögat nådde. Dom missade alltså en riktig godbit. Haha... :-) Samtidigt som vi fick en smarrig kolgrillad Entrecôte med rostad sötpotatis, myntayoghurt och örtmarinerad aubergine. 1-0 till mig mot polisen i godbitar :-)
Kom hem igår eftermiddags, lagom för en tur till Trattis, där det för övrigt alltid serveras; just det; - godbitar.

M&m i partnerlook;
M

Comments
Postat av: Tuttan

Vad drack du? Det glömde du skriva. Jag skulle ha tatt en öl!

2009-06-06 @ 20:25:17
Postat av: DD

Nyköping - Båstd på TRE timmar?



Jag tror inte ens polisbilar i Sverige är utrustade för att hänga med i den farten ;D



2009-06-08 @ 13:50:23
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0