Lör 14/3 2009 - vårsysslor

Bio. Idag ska det bli" Happy Go Lucky". I vanlig ordning har stora M bestämmt, o jag hakar glatt på. Ingen aning om vad det är för film... Sen Trattoria Pomod'oro.
Idag har jag oljat hälften av trätrallen på våran takterass. Jätteskönt i solskenet :-) Igår kom föresten det nya utemöblemanget. Den gamla bambusoffan åkte ut häromveckan. Nu blir det trendriktig fuskrotting, som lär hålla i evighet amen. Låter tråkigt... Hoppas trots allt att solen till sist tar kål på konstfibrerna. Ombyte förnöjer som bekannt. Är det två nn i bekannt?? Jag som alltid varit rätt bra på rättstavning, men på nåt sätt tappar man det när man inte är i riktig kontakt med språket... Eller vad säger du, Tut??? Eller Linda?? Nu ska jag snabbt tvätta fönsterna. Makalöst vad takfönster blir smutsiga fort. Ser rätt illa ut så här i solskenet.

Comments
Postat av: Tuttan

Jag röstar för nn

2009-03-15 @ 19:00:34
Postat av: kajsa

ett n i bekant! pappa, jag trodde jag kunde ha dig som förebild, men det verkar som jag är det enda svensksnillet kvar i familjen! dessutom är jag språkpolis och måste påpeka att det finns INGET som heter våran, det är vår eller vårt!!!!!! ajabaja! där rök guldstjärnan! puss! ;)

2009-03-15 @ 23:49:30

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0