Söndag 3 maj 2009 - parallelluniversum mm

Har nyligen börjat intressera mej för "kvantmekanik".  Ett fenome som skulle förklara mycket av det övernaturliga och oförklarliga, som jag (och säkert många med mej) gärna vill tro på, men inte riktigt kan sätta min själ bakom, för att mitt praktiska jag alltid innerst inne tvivlar, eller tvivlat. (Jag vill ha en vetenskapligt hållbar förklaring på saker och ting...) fram tills nu. Verkar som om vetenskapen kommit en bit på väg, sedan dom gamla grekerna kom fram till att det finns atomer, och att vår vän Albert  framförde sin relativitetsteori.

Har just beställt boken The universe and multiple reality, av  M R Franks;
så här står att läsa om denna skrift;

"Franks promises that The Universe and Multiple Reality will enable the average intelligent reader to understand parallel universes, multiple reality, and the latest hypotheses advanced by scientists.  It will also give insight into the paranormal and the miraculous.

The author claims that just about anyone can easily learn the nature of the universe in which we live and the exact processes by which mind interacts with matter at the quantum level.  The theory also explains the mechanics of faith healing, the power of prayer, and even witchcraft and voodoo.

"I have presented a view, understandable to the non-scientist reader, of parallel universes and the latest developments in quantum physics-and I explain what this means in our daily lives," says the author."

se även; http://www.manyuniverses.com/NewsReleaseIndex.htm

o på ftonbladet; http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5052337.ab

Detta är alltså hypoteser som grundar sig på vetenskapliga fakta, och inget halleluja tjafs.

Just nu har jag bara skrapat lite på ytan av detta ämne som jag spontant känner att jag är MYCKET intresserad av.

Men jag har ju mitt "vanliga" liv kvar, med söndagspannkakor, grillning, Pommis o Trattis. Så va inte oroliga .-)))

Springer en hel del, även utanför gymmet. Citadella o slottshöjden förbrukar regelmässigt drygt 1000 kalorier på en timme o en kvart :-))

Sagt och gjort, hade en liten paus i skrivandet, 1100 kalorier på en timme o tolv minuter.
Där gick fem o en halv av dom nio pannkakor jag satte i mig till frukost..., eller om det va två och en halv pannkaka plus den vinaren - väl kyld Rosé, som jag ska sätta i mig när vi snart ska grilla. Kycklinglår o kalkon ska det bli. Yammi :-))

Livet och naturen har sina hemligheter och frågetecken...


Comments
Postat av: Albert

Raggare goes scientist

2009-05-04 @ 07:51:58
Postat av: Cat

WOW!! =D Sååå intressant sånt där ju!! Jag älskar det!

Skall definitivt kolla på den där boken!!! =D



Schysst bild också! ;D



Sv: Tack så jättemycket! =) Kan nog bli riktigt bra om jag bara kommer in i det! =)

2009-05-05 @ 00:11:44
URL: http://cattitude.blogg.se/
Postat av: anne

Nää...Power of healing, power of prayer...OK, i viss mån kan tro försätta berg och säkert kan man snirkla till en scientific förklaring, speciellt om man smickrar läsaren genom att påstå att han/hon är innehavare av intelligens om man tar till sig innehållet, men...Nix pix, inget för mig. Men, den som vill tro på sådant här får göra det, jag är inte den som ifrågasätter människors tro eller övertygelse, vad jag än själv tycker.



Kanske är du inte så övertygad själv heller? :)

2009-05-05 @ 06:11:07
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Linda

I LOVE quantum!!!!!

2009-05-09 @ 01:39:35
URL: http://lindalejhejsvej.blogg.se/
Postat av: ladyL

tack för dina goda råd :)

2009-05-10 @ 22:51:07
URL: http://confessional.blogg.se/

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0