Söndag 1 november 2009 - DNA

Imorse, dvs, innan brunchpannkakorna, kvistade jag iväg till Tesco för lite veckoshopping. Kött, o annat av livets nödtorft. Började med IKEA. Behöver en hållare för mappar... Gissa om det va stängt?? Gissa om Tesco va stängt? Gissa om precis ALLT va stängt?? Rätt gissat. Helstängt. Mycket märkligt. Konstaterade efter lite googlande att det är alla själars dag. Låt gå för det, men att stänga ner ett helt land för lite döingar är väl att ta i!!!
Istället för kokt kyckling med ris o citronsås till kvällsmat fick det bli makaronipudding med ett par rynkiga korvar som jag hittade i kylen.
Kollade formel ett. Inte jättespännande, men lille Vettel tog en välförtjänt seger sen Hamilton hade brutit. Lilla m kallar f.ö. Hamilton för "Neegripoiss" (negerpojken) :-))
Sen följde jag Rögles framfart på webben. Andra raka bortasegern på lika många dagar. Grattis!! :-))
Sen snavade jag på nåt intressant när jag satt o slösurfade. Man kan låta testa sitt DNA privat. Låter rätt futuristiskt. Bara spotta i en kopp o sända med snigelpost. Sen får man efter 8 veckor reda på om man snart ska dö eller ej.
Dom kollar om man har anlag för olika hjärt kärl sjukdommar, fetma, cancer o en farlig massa annat. Sagt o gjort, jag signade förstås upp. Spottkoppen med instruktion skickar dom per post. Efter att man betalt in 3500 spänn vill säga. Men det kan det väl va värt. Stora M tyckte det verkar lurendrejeri, men jag tror definitivt på det hela. Det är trots allt en ganska exakt vetenskap. O får man reda på att man har medfödda anlag för det ena eller andra, så har man ju chans att ändra sin livsstil för att inte spela sitt öde rakt i händerna. Så är det med allt här i livet; ju mer man vet om sin motståndare, ju större chans har man att dra det längsta stråt i slutändan :-))

Den här lilla skinkan köpte jag igår. Ska ha den på mässan näst nästa vecka. Äkta vara från Parma;


Comments
Postat av: Linda

Mmmm schinka!!!!

2009-11-02 @ 15:10:59
URL: http://lindalejhejsvej.blogg.se/
Postat av: Tuttan



Undrar om det kan vara bra att veta föööör mycket - jag för min personliga del tror att man börjar se spöken, i sa fall. Hrrrmmmmm.....

2009-11-02 @ 18:48:02
Postat av: DD

Man blir lätt bortskämd med öppettiderna här i Sverige. Man blir liksom arg om det INTE är öppet kl 22.00 en helgdag så man kan slinka in och köpa lite biff och sallad.



Parmaskinka...så gott...

2009-11-03 @ 10:10:49
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0