Söndag 15 november 2009 - car-jackers

Har nu konstaterat att mina bekantingar från igår med största sannolikhet verkligen var bil-nappare. Hittade en hel del liknande fall på nätet. Dom stoppar "dyra" bilar med förevändning av att ha soppatorsk, eller arrangerar dom små incidenter, sen tar dom ens bil under vapenhot alternativt att dom bara hoppar in o drar iväg, och man står där med lång näsa. Detta sker företrädesvis nära en gräns, så att dom när polisen kommer redan är "utomlands".
Där kom man undan med blotta förskräckelsen :-))
Idag har det ätits pannkakor, tagits igen förlorad sömn från förra veckan, slappat osv. Så nu är man fit for fight igen. Har just beställt sushi från Wasabi. Kommer om nån halvtimma.
Har även kommit på en förhoppningsvis genialisk idé för att "bota" lilla m's selektiva mutism. Det är ju psykologiskt betingat. Så imorgon har jag o lilla m bestämt att vi går till apoteket och köper pratpiller. Om man tar dom någon eller några veckor så börjar man prata. Lilla m är redan eld o lågor :-) Placeboeffekt, hehe... :-)
Får se hur det går...

Här årets pumpa, som vi (jag) karvade ur innan sverigeturen;


Comments
Postat av: DD

Min helg såg nästan likadan ut - sömn och pannkakor. Jag hade lite mindre ruffliga typer på min bilfärd. Det var rådjur, älg, räv och "man med hund". Man kan dock bli av med bilen på sånna saker också....



2009-11-16 @ 08:35:35
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Tuttan

Är du säker pa att lilla m inte tjuvläser din blogg???? Lycka till! Bra idée :-)

2009-11-17 @ 20:09:11

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0