Måndag 21 september 2009 - konsekvenser

I lördags va vi på Pommis, som nu öppnat igen efter att ha varit stängt för restyling. Så det var med lite förväntan vi gick dit. Men icke, dom hade inte gjort nåt alls, mer än haft stängt. Fast det gör inget. Det är så bra som det är.
Dom har däremot en ny leverantör på köttet. En italienare som levererar 360 kg oxfilé varje måndag. En mörare köttbit har jag aldrig ätit, o jag äter kött minst 7 dar i veckan. En tjock nästan rå bit. Bara stekyta max två millimeter in. Resten av dom fyra centimetrarna var alltså inte ens varma. Precis som jag vill ha det.  Ska kolla om dom levererar med kyltransport nästa gång jag går dit. Spenderade stora delar av natten på den stora vita telefonen. Men det var det definitivt värt. Jag kommer att göra om misstaget nästa gång jag går dit, och nästa och nästa. Så gott var det faktiskt :-)))

Bilden ljuger; M&m är inte riktigt så långbenta i verkligheten...


Comments
Postat av: Tuttan

Obviously, you're a meataddict. (Vadda, va det inte färskt, köttet - och ända vill du ha mer?????)

2009-09-21 @ 22:02:26

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0