Tisdag 22 september 2009 - buller och bång

I söndags skulle jag parkera bilen. Den är rätt stor, och gatan smal och enkelriktad. Blev en ledig P-plats hundra meter bakåt. Då måste man sno sig. Och det gjorde jag. Brukar vara säkerheten själv, men en bulgarisk bil stod lite för långt ut, så jag skrapade sidan i, o small i backspegeln. Typiskt. Fick köra fram igen, inspektera skadorna på fordonen. Inte så farligt, inskränkte sig lite bubblor och avskavd förg, o en spräckt bulgarisk backspegel. Vad gör man? Jag skrev en lapp med mitt telefonnummer och regnummer o satte bakom hans vindrutstorkare, och hoppades lite i smyg att han inte skulle se lappen... :-) Det gjorde han nog inte heller, för ingen har ringt...

Vad skriver man i skadeanmälan till försäkringsbolaget?? Kanske att ;"plötsligt rammade den parkerade bilen mig i hög hastighet bakifrån" Låter väl som att jag va ganska oskyldig, eller?

Idag kommer Linda hit på ett litet snabbesök. På väg från Zagreb till Båstad. Kommer med tåget. Sen flyger vi gemensamt till Sverige på fredag. Jag ska jobba lite och umgås med övriga barn. Linda ska titta till syskon o vänner, ett par dagar innan hon susar ner till sitt Marbella igen.

Vädret? jodå, solen lyser skarp och mätaren står på 27 grader. Blir grillat ikväll :-))

Lilla m och "Jászmin"


Comments
Postat av: Tuttan

Oj!- vicka stora fötter hon har?!

Du kan ju hoppas att inte försäkringsbolaget läser din blogg :-)

2009-09-22 @ 20:59:47

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0