fredag 30 april 2010 - upside down...

varför heter det "Downs- syndrom"? Up's syndrom kanske borde vara en bättre beskrivning. Hamnade av en händelse tidigare idag mitt i en busslast av personer med vad jag gissar, utan att vara mer än lekman, med en bunch of people med nämnda syndrom. Helt omringad av sådär femtiotalet av dom. Plötsligt fick jag en känsla av lyckorus. Mitt bland dessa leende vuxna människor, som alla höll varandra i hand som en liten skolklass. Kanske är det dom som är det riktiga livet. Vi andra kanske är mutationer. Som en skock elaka gräshoppor som vill ta över världen. Tänk om vi alla hade detta syndrom. Inklusive ex president Bush, Mao Tse Tung, o dom andra. Vilket stresslöst, kravlöst härligt liv vi skulle haft. Eller???
Tja, detta inlägg efter en reflektion påverkat av gåslever, en stor kalvkotlett, tillsammans med Campari Orange, rikligt med rött, samt en Irish som avsluting. Allt avnjutet på TG Italiano.
Har jag fel, eller??



Comments

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0