lördag 10 april 2010 - Resumé av en gången vecka

det har inte blivit så många inlägg på sista tiden ser jag. Men jag har varit busy, busy...
Det är ju så här att Linda har skaffat ny lägenhet i Marbella som måste fräschas till lite. Snäll pappa som man är lovade jag komma ner o hjälpa till. Snälla syskon som Linda har i form av Kajsa o Victor (dom andra tre är ju oxo snälla, men har skola o dagis o tänka på), kom dom oxo nedflygandes. Strålade samman på flygplatsen i Malaga, där Linda mötte upp med jordgubbar o champagne i vanlig ordning (fast det va visst cava den här gången. Gott det med...) Färdkosten satte vi i oss redan i P-huset. Oxo det i vanlig ordning. På kvällen åt vi gott. vilket vi gjorde ALLA kvällar för övrigt. Mest biffar o Rioja, men även lite pasta o Frascati slank ner.
Från inte så tidiga mornar till sena kvällar målades det o fixades, inhandlades det friska prylar till lyan, som blev kanonfin när vi väl va färdiga. Bilder får komma så småningom, eftersom jag inte hade kamran med mig.
Att mornarna inte blev så tidga berodde på att frukoststället (Yanx) inte öppnade förän tio på dagarna. Fast det va rätt bra, eftersom jag då hann med att springa tre mornar. Första dan hängde Linda på med rullgrillorna, dom andra två (dagarna) körde hon bil o hämtade... Dom andra två (drönarna) låg under tiden och sov sin skönhetssömn.
Vi jobbade alltså o stod i så svetten sprutade, men vi hade jätteroligt under tiden. Kan inte komma ihåg när jag varit ensam med dom tre stora så intensivt sist. Kanske aldrig???  Men dt får göras om i någon form!!!
I fredags, igår alltså, lämnade vi lilla Linda åt sitt öde igen. Victor flög till Köpenhamn, Kajsa till Düsseldorf, och jag till Budapest. Risk management kallas det. Att inte åka på samma plan alltså. Titta hur det gick för polska regeringen idag på morgonen...
Hann hem precis i tid för Trattis. O idag blir det Pommis.
På måndag blir det åka av igen. Måste upp till Landskrona en sväng. Lite senare i veckan blir det troligtvis Serbien.
Här har sommaren kommit av sig lite. Bara 12 grader just nu. Men allt är grönt och fint. Ser somrigt ut när man sitter inne o kollar genom fönstrena. Gör just det, o konstaterar att det är dax för fönsterputs. Sagt och gjort. Jag sätter igång på studs. Hasta la vista... :-)

En dag i parken;


Comments
Postat av: Tuttan

Det lät ju livat :-)Ska bli spännande att se resultatet

2010-04-10 @ 19:57:03

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0