Söndag 25 april 2010 - surprise, surprise...

Hemma igen efter att i torsdags stuckit iväg på surprise trip. Napoli blev det. Ser ut precis som det ska i den södra halvan av Italien. Smutsigt och skränigt. Fast med charm.
Shoppade och strosade på stan i dagarna två. Regn för det mesta, fast ändå varmt å skönt. Köpte ett paraply, så va regnproblemet löst. Den som shoppade mest va faktiskt för omväxlings skull M. Själv koncentrerade jag mig på mat o dryck, fast det blev ett par jeans oxo.
Efter två dagar i denna av avgaser stinkande stad, tog vi båten till Sorrento, där vi stannade över mellan lördag o söndag. Två skilda värdar. Sorrento är väldigt prydligt, och fullt av "dollarturister" Dom flesta mellan sjutti o döden. Idylliskt, vackert och rent, men trååååkigt. Föredrar nog hetsen i Napoli, eller andra större städer...

De va ju faktiskt några som gissade rätt så rätt i fråga om destinationen. Frågan är vem som kom närmast, o vem som kräver ut sin vinst?


Comments
Postat av: Tuttan

Fin Napolipotpurri!

2010-04-25 @ 21:52:08
Postat av: DD

Äsch, jag svarade aldrig. men självklart tänkte jag på NAPOLI. Vad annars liksom? ;D



Jag kan ta min vinst närsomhelst... Give it to me!!! =)



2010-04-26 @ 15:06:04
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Tuttan

Nääää - give it to meeeeee :-))))))))

2010-04-27 @ 21:13:42

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0