Fredag 15 januari 2010 - ett dekad

Igår va det exakt 10 år sen jag mötte M öga mot öga första gången. I Tallinn. Kallt som attan va det. Jag impade genom att bada i Östersjön. Sånna dumheter har jag som väl slutat med :-)
Här går livet annars sin gilla gång. Fortfarande bara några enstaka plusgrader, men solen värmer ändå. Gym på mornarna, jobb på dagarna. Mat på kvällarna, så rullar det på. Ikväll blir det Trattoria Toscana. Va visserligen där igår med, fast då med lilla m. Ikväll blir det vuxenprat :-)
I morgon är det Boumtypäev(dag). Lördag alltså, då väcker lilla m mig klockan sex på morgonen, sen smyger vi ut i köket och äter Bounty. Det har vi gjort minst de senaste två åren :-)
På måndag kommer Linda hit. Stannar nån dag, sen lånar hon vår bil och kör till Zagreb och Chris. På Lördag, om en vecka alltså kör jag o Linda till syster Tut i Österrike, för vidare färd mot gamla ruggiga Sverige.

Här en bild från tidigare i veckan. Lilla m står för matlagningen med lite glada tillrop från undertecknad. Stora M får hålla på med brunchäggen. Hon har inte licens för nåt mer avancerat än så... :-)


Comments
Postat av: Linda

Bilder är uppladdede pa kojjan!!! :) Läääängktar tills maandag!!

2010-01-16 @ 15:34:36
URL: http://lindalejhejsvej.blogg.se/
Postat av: Tuttan

I den stora grytan ligger en höna. Stimmt's? Grytan till höger ser ut som en ishink. Östersjödoppasoppa? Du matte ha vatt bra desperat :-)Jag hade för mig att du var en utpräglad badkruka....

2010-01-18 @ 20:03:30
Postat av: Limi

Fel, fel, fel. Pepparrotskött (Dvs Kalv), resp potatis, o så pepparrotssås i den lilla!!!

2010-01-18 @ 20:51:03
URL: http://limi.blogg.se/

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0