söndag 3 januari 2010 - svavel i luften

Igår blev inte våra kära hantverkare klara med sin installation. Ett par bitar passade inte riktigt utan måste göras om. Jag tyckte dom kunde fuska ihop det hela ändå, för det är på ett ställe som inte syns. Snickarmästaren själv stirrade på mig som om jag inte va riktigt klok.  "Kommer inte på fråga" sa han med sårad min...
Så dom kommer imorgon eftermiddag igen.
Igår va vi även på Trattoria Pomodoro för sista gången i den skepnad vi känt och kommit att älska. Nu ska det byggas om. Flottare o större. Jodå, vi har hört det förut, men nu ska det bli allvar av. Stängt i 6 veckor. Bra timing för vår del, för 3 lördagar är vi bortresta, och en är avsatt till lilla m's femårsfest.
Har ätit pannkakor. Pusslat med lilla m. Pusseltävling, vi byggde ikapp, o jag vann för ovanlighetens skull. Jädrar va hon blev rasande. Gnistirna formligen sprutade. Jag kommer ihåg att jag inte heller tyckte om att förlora när jag va liten. Fast det gör väl ingen... väl??
Sen har jag laddat hem alla mina blogginlägg från 2007 och 2008, och gjort ett word dokument av dom. Man vet aldrig om blogg.se lägger ner nån dag... Lite knåpand med att få allt snyggt, och framförallt i kronologisk ordning. Blir ju liksom baklänges med inläggen. Men nu är det fixat Ca 200 A4 sidor per år, och då har jag packat bra, och förminskat de flesta fotona rejält...



Comments
Postat av: T

Men det kan dom väl inte göra?!?! Gör dom det tror du? Lägger ner?

2010-01-03 @ 23:01:28
Postat av: Limi

Dom ska inte lägga ner, bara göra om. Blir större, och köket kommer vara synligt, så som det ska var nuförtiden om man vill vara trendig. Konkurrensen är hård...

2010-01-04 @ 07:50:36
URL: http://limi.blogg.se/

Give your comments here:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0